ApeleazaContact

CONDITII GENERALE DE TRANSPORT INTERNATIONAL DE PERSOANE SOCIETATEA SEBI TRANS SRL

RO

1.Toţi pasagerii au obligaţia de a respecta atât Condiţiile Generale de Transport si regulamentele in vigoare SEBI TRANS, cât şi prevederile aflate în vigoare privind Legea Transporturilor din România şi a celorlalte state pe care calatorii le tranziteaza pe parcursul calatoriei, referitoare la documentele de intrare/iesire, prevederile vamale, financiar administrative, referitoare la persoana sau la bagajele sale. Transportatorul nu isi asuma raspunderea pentru cheltuieli suplimentare determinate de lipsa acestor documente, acestea reprezentand raspunderea directă şi exclusivă a călătorului. SEBI TRANS isi rezerva dreptul de a verifica, fotocopia sau inregistra in orice alt fel documentele de calatorie ale pasagerilor.

DOCUMENTELE PASAGERILOR:

2.Este responsabilitatea pasagerului sa se asigure ca detine toate documentele de calatorie necesare intrarii, tranzitarii sau stationarii pe teritoriul unei tari straine cum ar fi pasaport, vize, adeverinta medicala etc. Daca pe parcursul calatoriei, pasagerului i se refuza dreptul de a intra sau a tranzita o tara pentru ca nu este in posesia documentelor corecte de calatorie, toate consecintele, inclusiv toate daunele suferite de SEBI TRANS, cad in responsabilitatea si vor fi suportate de catre pasager, fara ca aceasta sa poata beneficia de vreo returnare integrala sau partiala a contravalorii biletului de calatorie.

3. Daca pasagerii sunt retinuti si debarcati la frontiera pentru orice motiv determinat de formalitatile de trecere a frontierei, si timpul de rezolvare al problemelor depaseste 30 minute, autocarul isi va continua calatoria dupa trecerea celor 30 minute. In cazul in care pasagerii sunt retinuti de catre autoritati, transportatorul nu este responsabil pentru bagajele acestora, abandonate in mijlocul de transport. In cazul in care pasagerii detin documente de calatorie falsificate, caz in care poate fi pasibil de amenzi transportatorul, reprezentantii societatii, sau personalul angajat al acesteia, SEBI TRANS, isi rezerva dreptul de a recupera de la persoana vinovata, suma aferenta amenzii si toate daunele cauzate.

4. Copiii sub 14 ani trebuie sa calatoreasca insotiti de un adult. Copii sunt acceptati la bordul autocarelor numai supravegheati de catre adulti sau in cazul in care detin un act notarial care dovedeste acceptul parintelui sau tutorelui pentru efectuarea calatoriei si numai daca tara de destinatie si/sau tara tranzitata in timpul calatoriei permit acest lucru.

IMBARCARE/DEBARCARE SI TRANSPORT :

5. Este obligatorie prezenţa călătorilor cu 30 min. înainte de plecare în scopul verificării actelor şi a îmbarcării. Întârzierea călătorilor la plecare nu va influenţa orarul deja stabilit. În cazul neprezentării călătorului la îmbarcare, locul său va trece în gestiunea personală a transportatorului, iar biletul va fi considerat pierdut, clientul neavand dreptul la restituire.

6. Pasagerii vor fi informati corect si la timp inainte si in timpul calatoriei cu privire la modificarile survenite in orar, timpul estimat de sosire la punctele de legatura, astfel incat pasagerii vor avea la dispozitie mai mult timp pentru a-si adapta calatoria noilor circumstante.

7. In cazul opririlor regulate de pe traseu, pasagerii sunt obligati sa se intoarca la autocar in timpul anuntat inainte de oprire. In caz contrar, autocarul va pleca din statie fara pasagerii care nu s-au prezentat, SEBI TRANS neasumandu-si nicio responsabilitate pentru consecintele acestui fapt.

8. Trecerile prin vămi condiţioneaza/pot influenţa orele de sosire, transportatorul nerăspunzând pentru eventualele întârzieri la sosire. De asemenea, întârzierile pot fi cauzate şi de diferiţi factori externi şi independenţi de voinţa transportatorului, cum ar fi: conditii meteorologice nefavorabile, drumuri în lucru, şosele supra aglomerate, accidente, etc. pentru care transportatorul nu îşi asumă responsabilitatea.SEBI TRANS nu isi asuma nicio responsabilitate pentru intarzierile curselor si/sau pentru pierderile suferite de catre calator, ca urmare a acestor intarzieri. Orele de sosire fiind conditionate de timpul de asteptare din granite si de pe sosele.

9. SEBI TRANS are dreptul, oricand, sa anuleze o cursa in cazul amenintarii sau existentei unui razboi, conflict armat, atac terorist, blocada, greva, conditii meteorologice nefavorabile, miscari sociale, probleme tehnice ale autocarului sau alte circumstante ce ar putea fi un impediment pentru efectuarea calatoriei, SEBI TRANS, va gasi solutia cea mai buna de remediere a situatiei sau o alternativa pentru transport, in masura in care acest lucru este posibil si la costuri rezonabile, valoarea despagubirii acordate pasagerilor nu va depasi insa contravaloarea biletului de calatorie.

10. SEBI TRANS se obliga ca in situatia in care vehiculele cu care transporta calatorii sunt imobilizate pe traseu, sa asigure remedierea problemei in cel mai scurt timp sau sa asigure preluarea calatorilor transportati de catre un alt autocar in vederea continuarii cursei.

TRANSPORTUL PERSOANELOR CU HANDICAP:

11. In conformitate cu dispozitiile Regulamentului European 181/2011 transportatorul declara ca autocarele de transport folosite in desfasurarea activitatii sale nu sunt proiectate astfel incat sa asigure transportarea in deplina siguranta a persoanelor cu handicap si persoanelor cu mobilitate scazuta.

BILETUL DE CALATORIE SI REZERVAREA:

12. Tariful biletelor de călătorie nu include asigurarea medicală, iar informaţii complete privind tarifele, ofertele, reducerile şi facilităţile acordate de către transportator se pot obţine în oricare din agenţiile societăţii sau de la agenţiile partenere SEBI TRANS. Nu va fi posibilă înlocuirea biletelor de călătorie pierdute, distruse sau furate si nu se vor emite duplicate, iar în acest caz calatorul nu poate fi despăgubit.

13. La biletele cu tarif promoţional nu se acordă reduceri şi nu se fac restituiri, cu excepţia cazurilor în care se renunţă integral la călătoria Dus/Întors.

14. Transportatorul isi rezerva dreptul de a modifica tarifele sau orarele de circulatie cu anuntarea prealabila a pasagerilor.

15. Toate rezervările sunt obligatorii, iar pentru ca acestea să fie valabile trebuie să se efectueze cu cel puţin 7 zile înainte pentru biletele Dus şi cu 15 zile înainte de data plecării pentru segmentul de întoarcere, în cazul biletelor Dus/Întors sau a biletelor care au dată fixă de întoarcere.

16. Valabilitatea unei rezervari este de 24 de ore , timp in care pasagerul trebuie sa asigure plata serviciului de transport, la expirarea acestui termen, rezervarea va fi anulata automat. Transportatorul îşi rezervă dreptul de a vinde locurile neconfirmate, nu garantează existenţa locurilor libere la data dorită de pasageri şi nu se face responsabil pentru daunele suferite de pasageri, rezultate în urma neefectuării călătoriei la data dorită de aceştia.

ANULAREA, REPROGRAMAREA SAU RESTITUIREA

17.ANULARE:

Biletul de calatorie poate fi anulat numai in aceeasi zi cu data emiterii, in cazul in care este emis gresit, dar trebuie inlocuit cu biletul corect. Dupa acest termen,anularea nu mai este posibila, biletul este supus regulamentului de RESTITUIRE.

18.REPROGRAMARE:

Reprogramarea calatoriei,anuntata cu mai mult de 48 h inainte de data calatoriei se taxeaza de 5 euro – taxa de rezervare . Reprogramarea calatoriei anuntata cu mai mult de 24 h si mai putin de 48 h inainte de data plecarii taxa 20 % din valoarea biletului. Reprogramarea calatoriei anuntata cu mai mult de 12 h si mai putin de 24 h inainte de ora plecarii taxa 50 % din valoarea biletului. Reprogramarea calatoriei anuntata cu mai putin de 12 h inainte de ora plecarii si dupa plecarea autocarului nu se fac reprogramari.

19.RESTITUIRE:

Renuntarea integrala la biletul de calatorie,anuntata cu mai mult de 48h inainte de data plecarii penalizare de 20 % din valoarea biletului. Renuntarea integrala la biletul de calatorie,anuntata cu mai putin de 48h si mai mult de 24 h inainte de data plecarii penalizare de 50 % din valoarea biletului. Restituirea partiala a biletului pentru tronson neefectuat- data de retur deschisa,doar in perioada de valabilitate a biletului si cu 7 zile inainte de data plecarii penalizare de 30 % din suma ramasa , dupa ce din valoarea intreaga a biletului s-a scazut valoarea biletului dus deja efectuat / posibila doar in perioada de valabilitate a biletului in intervalul de 6 luni. Restituirea partiala a biletului pentru tronson neefectuat- data de retur inchisa,doar in perioada de valabilitate a biletului penalizare de 20 % din suma ramasa , dupa ce din valoarea intreaga a biletului s-a scazut valoarea biletului dus deja efectuat. Restituirea partiala a biletului pentru tronson neefectuat- data de retur deschisa,doar in perioada de valabilitate a biletului si cu mai putin de 7 zile inainte de data plecarii nu se fac restituiri. Restituirea integrala a biletului de calatorie cu mai putin de 24 h inainte de data plecarii si dupa plecarea autocarului nu se fac restituiri .

SESIZARILE:

20. Plangerile se pot adresa in termen de trei luni de la data prestarii serviciului regulat sau de la data la care ar fi trebuit sa aiba loc prestarea serviciului. In termen de o luna de la data primirii plangerii transportatorul ii notifica pasagerului daca plangerea sa este considerata intemeiata, respinsa sau este inca analizata.

LA BORDUL AUTOCARULUI:

21. Este interzisa folosirea aparatelor personale de radio, mini TV, video sau a instrumentelor muzicale in autocar. Utilizarea unui CD player sau a altor mijoace cu aceleasi functii, este permisa numai in conditiile in care volumul sunetului nu deranjeaza ceilalti pasageri.

22. Este intrezis pasagerilor: deteriorarea sau murdarirea autocarului, fumatul, consumarea bauturilor alcoolice, imbarcare fara a avea o igiena corporala corespunzatoare ,imbarcarea in cazul in care este intr-o stare care indica o boala contagioasa, are un comportament necivilizat, sau are un comportament care duce la obstructionarea in orice fel a conducatorului auto sau a celorlalte persoane din echipaj in indeplinirea in bune conditii a atributiiilor specifice, sau cauzeaza neplaceri sau discomfort calatorilor din autocar sau altor participanti la trafic. In cazul in care incalca legile pe teritoriul Romaniei sau al celorlalte state prin care calatoreste, transportatorul, poate interzice pasagerului efectuarea sau continuarea calatoriei,la cererea majoritatii calatorilor, fara ca acesta sa aiba dreptul la o despagubire sau rambursare ulterioara a contravalorii biletului achitat.

23. Din motive de siguranta a integritatii corporale, este interzis pasagerilor sa calatoreasca in picioare sau sa se deplaseze in interiorul autocarului atata timp cat acesta se afla in miscare.

BAGAJUL:

24. Călătorii au obligaţia de a solicita etichetarea bagajelor de cala la imbarcare si sa pastreze tichetul pana in momentul debarcarii. Dezlipirea tichetelor de pe bagaj este strict interzisa. In timpul pauzelor care se efectueaza pe traseu, supravegherea bagajului de cala revine titularului.

25. Pasagerul este obligat să se informeze şi să respecte legislaţia în vigoare cu privire la greutatea şi conţinutul bagajelor, inclusiv răspunderea vamală, pentru care transportatorul nu-şi asumă nici o responsabilitate. In costul biletului este inclus transportul unui anumit numar de kg de bagaj. Cuantumul acestor kg. este specificat pentru fiecare destinatie in parte, fiind afisata in orice agentie SEBI TRANS. Orice depasire a greutatii maxime incluse in pretul biletului se taxeaza suplimentar la imbarcare conform tarifelor existente la data imbarcarii. Transportul bagajelor care depasesc cantitatea maxima admisa nu este garantat decat in limita spatiului disponibil din autocar si la tarifele in vigoare pe kg.

Neplata taxei suplimentare da dreptul transportatorului de a nu permite imbarcarea pasagerului sau permite retinerea totala a bunurilor incredintate spre a fi transportate pana la plata integrala a sumei datorate.

26. Este strict interzis, transportul in bagaje de: droguri, substante explozive sau toxice, arme, munitie, tuburi de oxigen sau gaz, butelii sau orice alte substante caustice periculoase, a operelor de arta de patrimoniu fara autorizatiile necesare, precum si alte obiecte si substante prin care se incalca legile in vigoare pe teritoriul Romaniei sau a altor state.

27. Reclamaţiile privind deteriorarea, pierderea sau furtul bagajelor se depun imediat după sosire la responsabilul de autocar şi vor fi confirmate în scris în maxim 48 de ore de la sosire. Reclamaţiile ulterioare nu se vor lua în considerare.

28. Responsabilitatea pentru furtul, pierderea sau deterioarea bagajelor transportate in cala de bagaje, altele decat bagajele de mana, revine SEBI TRANS, numai in cazul in care acestea se produc din neglijenta intentionata a echipajului autocarului, care va trebui dovedita de reclamant. Despagubirea in astfel de cazuri este in limita a 50 EUR. Daca calatorul considera ca bagajul are o valoare mai mare de 50 de euro va face mentiuni exprese la imbarcare si isi va face asigurare pentru bagaj.

29. Nu se acorda despăgubiri pentru bagajele de mână deteriorate sau pierdute (doar în cazul în care vinovaţia transportatorului se poate dovedi), in cazul pierderii sau deteriorarii de bunuri si obiecte de valoare cum ar fi: bani, bijuterii, obiecte de arta, camerele foto, video, computere, etc, aflate in bagajele pasagerilor. Pentru a preîntâmpina astfel de situaţii se recomandă deţinerea unei asigurări pentru bagaje.

30. Transportul animalelor este permis numai in cala, in custi speciale care pot asigura conditii pentru transport.

STIMAŢI PASAGERI!

SEBI TRANS VĂ RECOMANDĂ SĂ NU INTRAŢI ÎN CONTACT CU PERSOANE NEAUTORIZATE PENTRU A EVITA POSIBILE JAFURI SAU ALTE PREJUDICII FIZICE SAU MORALE. CONTACTAŢI, AGENŢII NOȘTRI PENTRU A VERIFICA TOATE INFORMAŢIILE ÎNAINTE DE ÎMBARCARE!

>